H A N I S S A L I K A


ENTRY ABOUT BUDDYZ FCBOOK TWITTER OLDER +FOLLOW


BACK
Pejam celik pejam celik , i'm in last semester right now..practical next year then habis. sekejap je rasanya 3 tahun tu. Alhamdulillah , dlm masa 3 tahun aku dapat belajar banyak benda, bukan semuanya tentang pelajaran laa.hampir 3 tahun ni benda yang aku belajar tentang persahabatan , konflik tapi tak semestinya pasal cinta okay? konflik antara kau dgn kawan2 kau. kerjasama dlm group  , being a part to handle an event. pengalaman yg tak semua org boleh dpt aku rasa.

kehidupan pelajar kolej/universiti ni memang tak sama dengan kehidupan masa pelajar sekolah dulu. Its totally different okay. zaman kau hidup dekat kolej ni la kau boleh tengok macam-macam ragam manusia ni tau. lagi lama kau kenal org tu kau mungkin boleh sakit hati dengan orang tu. pilihan yg kau ade sama ade nk maki atau terima je perengai diaorg tu. perkara yang  aku perasan time last sem dkt kolej ni sebelum masing-masing pergi buat practical ni lagi banyak konflik tau.aku ulang balik lagi banyak tau! sampai satu tahap aku rasa malas nak hadap da..konflik dengan budak kelas , budak rumah and lecturer. tapi nasib laa conflict tu tak lama..tapi kalau dgn budak kelas. ade laa beberapa orang yg aku mmg tak berkenan..first kenal okay laa..lama-lama aku kenal sorry aku mmg tak boleh masuk dgn orang yg mcm tu.

lets talk about kenangan pulak. Kenangan aku kat kolej tu. start sem 4 aku mula beranikan diri tau join MPP. aku join MPP??sebenarnya sngt pelik bila aku join..sbb aku bukannya minat pon nk join benda-benda macam ni. tapi kalau aku ta join aku tak boleh nk terlibat dengan program-program kolej, for sure aku ta tahu program ape je yg ade, ckp pasal MPP ni kan. pandangan pertama aku bila aku kenal geng2 aku ni. benda first yg aku fikir, aku boleh ke kerja dengan diaorg?diaorg ni mcm ne? mmg bnyk benda negatif yg aku pk drpd positif..tapi tu la orang ckp "don't judge a book by its cover" diaorg sebenarnya okay..and i wanna say thanks to my president , Afifa Raziff sbb bnyk bg aku tunjuk ajar, bg aku peluang utk join aktiviti kolej semua. Program yg aku pernah join Majlis Anugerah Dekan , Karnival Sukan , gelandangan , and yg terbaru ni program bakti siswa. i will update later about all that program.

Dan sekarang aku sebenarnya tgh study utk amek exam for being a consultant Great Eastern under F1G. ape tu F1G. F1G is Fast 1 Generation.korang ta tahu syarikat ape tu? korang boleh google. so, guys wish me luck utk exam ni. kalau lulus exam ni korang boleh cari aku utk jadi penasihat kewangan korang semua. mencuba dalam bidang more tu insurance but aku lebih kepada takaful. kalau korang nk tahu lebih detail, lebih baik korang doakan aku lulus exam ni.then nnti aku akn terangkan dkt korang semua pasal takaful yg Great Eastern provide. so , see you guys on next entry. muaah setepek utk korang !



0 comment[s] | back to top